Kéktúra MTB – 11.nap

Útvonal:

Dorog – Hűvösvölgy (Szépvölgy) (OKT – 12. és 13. sz. túra: Dorog – Piliscsaba – Hűvösvölgy)

Az országos kéktúrajárásom 11. napja korán indult, mivel az egyetlen reggeli vonat Almásfüzitő és Esztergom között reggel fél 6-kor indul. Így hajnalok hajnalán lezötykölődtem a két órás utat Győr és Dorog között és 3/4 7-kor az ébredező várost elhagyva megindultam Klastrompuszta irányába.

Ezúttal újra a friss szervizelésen és upgrade-en átesett jó öreg sárga Commencal bringámmal mentem. Az új hajtás és a kipucolt teleszkópok, fékek jól működtek és megerősítettek benne, hogy érdemes volt beruházni erre a fejlesztésre.

Úton Klastrompuszta irányába kiváló kilátás nyílt mind az előttem álló, mind az előző túrán megtett utamra. Klastrompusztáig egy kis emelkedőt kell megtenni, ami a reggeli bemelegítő futamnak pont jó is volt. Pecsételés után felmentem a közeli barlangokhoz és bekukkantottam az egyikbe. Szuper kilátása volt innen az itt lakó ősembereknek. Egyébként állítólag ezekben a barlangokban pénzhamisítók is működtek a középkorban.

A barlangok után legurultam Piliscsévre és nagy szerencsémre valahol eltévesztettem egy fordulót és így egy másik túrautat követve átgurultam a piliscsévei Pincefalun, amit így megismerhettem. El is gondolkoztam rajta, hogy milyen jó lenne itt egy pince-bázist szerválni és két borászkodás között tekerni egy jót a Pilisben.

Piliscsév és Piliscsaba között az út leginkább egy fatbike-kal lett volna jól teljesíthető, annyira süppedős, homokos volt a talaj. Még a viszonylag széles terepabroncsaim is süppedeztek a homokban.

Piliscsabán aztán a Pipacs kávézóban vártam, hogy Bálint barátom megérkezzen és csatlakozzon hozzám Budapestig.

Piliscsabáról egy hosszú és kiadós emelkedő veszi kezdetét, ami egészen a Nagy-Szénás 550m-es tetejéig tart. Innen már látni lehetett a fővárost és ott lebegett szemünk előtt a jutalomfröccs Bálinték teraszán.

Innen Nagykovácsi külső mellett gurultunk végig az egyre sűrűbben járt túraúton, érezhető volt, hogy közeledünk a metropoliszhoz. Innen a Remete-hegyen keresztül hamar eljutottunk már Hűvösvölgybe, ahol pici sorbanállás következett a pecsételésnél.

Mivel volt még szufla bőven, úgy döntöttünk, hogy ha a Rozália téglagyárig nem is, de a Szépvölgyi útig eltekerünk. Itt már ismerős helyeken vezetett az utunk és miután kiláttunk az Árpád-kilátóból, egy rövid dh után már Bálinték teraszán iszogattuk a jól megérdemelt fröccsünket.

Innen, ha minden jól megy, majd egy nap alatt eljutok már Visegrádra is és ezzel a kéktúra Dunától nyugatra eső szakaszait magam mögött tudhatom.

Összefoglaló:

A kéktúra 12. és 13. szakasza néhány óra alatt biciklivel kényelmesen teljesíthető, ráadásul sok helyen kijelölt erdei kerékpárúton vezet.

Pár helyen remek kilátás van, de ezen a szakaszon már több ember jön-megy, mint a fővárostól távoli túraútvonalakon.

Ha nem az lett volna a terv, hogy Budapesten maradok, akkor min. a Rozálisa pecsételőhelyig elmentem volna, így a 14. sz. túra is simán belefért volna a napba.